پوست و تکنولوژی جدید LDM®Plus

سیستم ایمنی، پوست و تکنولوژی جدید LDM®Plus

بیماریهای پوست، از اگزما و آکنه گرفته تا زخم های باز یک معضل جهانی در حوزه بهداشت و درمان تلقی می شوند. این مساله زمانی اهمیت بیشتری می یابد که در نظر بگیریم گاهی درمان این بیماری ها به سادگی امکان پذیر نبوده و مشکلات متعددی فراروی بیمار و پزشک قرار می دهد. از سوی دیگر پوست خارجی ترین بافت بدن بوده و در معرض دید و قضاوت دیگران قرار می گیرد. از این روی گسترش حوزه زیبایی پوست نیز اجتناب ناپذیر می نماید. تقریباً در تمام این حالات  سیستم ایمنی بدن مستقیم یا غیر مستقیم درگیر بوده و به نوعی در فرایندهای مربوط به بیماری زایی یا ترمیم دخالت می کند. در واقع با اصلاح یا تغییر روندهای ایمونولوژیک در بافت پوست میتوان به ترکیبی از ترمیم، بازسازی و زیبایی پوست رسید و از این حیث، درمان بیماری های پوستی را به یک مفهوم کاملاً فراگیر تبدیل کرد. تکنولوژی LDM®-MED  یک دستگاه سونوگرافی ازکمپانی آلمانی) Wellcomet® با نشان تایید اتحادیه اروپا و مجوز اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت ایران) است که با فناوری خاص ترکیبی از امواج بی خطر اولتراسوند، سعی کرده با اصلاح یا ایجاد تغییرات بی خطر در سیستم ایمنی هر دو قابلیت درمان و زیبایی را بدون هیچگونه دردی در پوست عینیت بیشتری ببخشد و فرصت های درمانی مناسبتری برای بعضی بیماری های پوستی و نیز برنامه هایی برای کاربردهای زیبایی غیر تهاجمی ارائه دهد.

تکنولوژی LDM®Plus و بیماری های پوست:

آنچه سیستم LDM®-MED را از سایر دستگاههای ترمیمی و زیبایی متمایز می کند استفاده از امواج کاملاً بی خطر صوتی با ترکیبی از دو فناوری نوآورانه LDM®Plus  (Local Dynamic Micromassage) و فرکانس 10 مگاهرتز است. فناوری سونوگرافیک LDM®Plus  با فرکانس دوگانه High Dual-Frequency Ultrasound (بجای فرکانس واحدی که در سیستم های HIFU بکار می رود) چندین اثر فیزیولوژیک را با استفاده از ساختارهای ملکولی سیستم ایمنی به طور همزمان با یکدیگر ترکیب می کند و از این طریق با تنظیم واسطه های ایمنی در ساختار بافت همبند به درمان و زیبایی پوست کمک می کند. در واقع با فرکانس اضافی 10 مگاهرتز، LDM®-MED  (کاملاً متفاوت از سایر دستگاه های سونوگرافی)، به عمق کاملاً سطحی 0.3 سانتی متر لایه های فوقانی پوست مانند اپیدرم و درم دسترسی پیدا می کند و در عین حال با فرکانس های 3 مگاهرتز و 1 مگاهرتز به ترتیب روی عمق های تقریبی 1 و 3 سانتی متر عمل می کند. این نکته زمانی اهمیت می یابد که در نظر بگیریم بیشتر بیمار یهای پوست در سطح اپیدرم و لایه ای بالایی آن اتفاق می افتند. بعضی از کاربردهای درمانی این تکنولوژی عبارت از آکنه، درماتیت آتوپیک، اگزما، پسوریازیس و زخم های محیطی مثل زخم دیابتی می باشد. همچنین LDM®-MED می تواند با تجزیه بافت زیر اپیتلیال نقش مهمی در ترمیم، مراقبت و زیبایی پوست قبل و بعد از جراحی های زیبایی ایفا کرده و از این طریق از آسیب دیدگی جدی بافت جلوگیری کند.

تکنولوژی LDM®Plus و پدیده پیری پوست:

فرکانسهای مختلف و نحوه ترکیب آنها در فناوری LDM®Plus می تواند با تأثیرگذاری موثر بر فعالیت مولکولهای خاصی از سیستم ایمنی مانند ماتریکس متالوپروتئینازها (MMP) ، پروتئین های شوک گرمایی(HSPs)  و هیالورونان(HA) ، ساختار بافت همبند را تعدیل کند. همه این ملکول ها نقش مهمی در مفاهیم ضد پیری در درماتولوژی مدرن دارند و تنظیم صحیح آنها برای درمان بیماریهای پوستی و زیبایی پوست ضروری است. بعضی از کاربردهای زیبایی این تکنولوژی عبارت از کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست، ترمیم محل اسکار ضایعات پوستی مانند آکنه و کاهش ترک های پوستی می باشد.

تکنولوژی LDM®Plus و چاقی های موضعی:

یک زمینه کاربردی مهم دیگرLDM®-MED ، کاهش اندازه بدن (در کنار سایر اقدامات رژیم درمانی) به روش TWL (Thixotropic Washout Lipolysis) است. با استفاده از مفهوم "لایه سه گانه" فوق، تکنولوژی LDM®Plus بطور همزمان به عمق های مختلف پوست دسترسی پیدا می کند تا با استفاده از اثر تیکسوتروپیک (تبدیل آب باند شده به آب آزاد)، آب تجمع یافته و متصل به هیالورونان در بافت چربی را آزاد کرده و در مرحله شستشو (Washout) آن را از بدن تخلیه نماید و از این طریق اندازه بافت را کاهش دهد.

تکنولوژی LDM®Plus و درد:

از آنجا که سیگنالهای اولتراسوند تکنولوژی LDM®Plus قادر است حتی تا عمق استخوانی زیر پوست نفوذ کند می تواند با کنترل واسطه های ایمونولوژیک ایجاد کننده درد فارغ از علت آن به کنترل درد بپردازد. درد های ناشی از کوفتگی بافت ها و کشیدگی عضلات، پیچ خوردگی یا دررفتگی مفاصل، آرتروز و التهابات تاندونها از این جمله اند.

سخن آخر:

تجهیز ایمونوکلینیک به تکنولوژی LDM®Plus این امکان را فراهم آورده است که در زمینه های مشروح در فوق در خدمت مراجعین محترم باشیم.